Όταν αναφερόμαστε στο περιεχόμενο των ιστοσελίδων, η σκέψη μας πηγαίνει στα κείμενα. Και δικαίως, γιατί οι λέξεις, οι προτάσεις, οι παράγραφοι είναι αυτές που προσελκύουν το ενδιαφέρον του επισκέπτη. Είναι αυτές πού θα δώσουν απαντήσεις στα ερωτήματα του, και λύσεις στις ανάγκες του. Σε αυτό όλοι συμφωνούν. Το ερώτημα όμως είναι πώς θα γράψουμε αυτά τα κατάλληλα κείμενα, τη στιγμή που οι ερευνητές διαπιστώνουν ότι οι χρήστες του διαδικτύου δεν διαβάζουν αλλά σκανάρουν τις ιστοσελίδες.
Στο σχολείο, στο γυμνάσιο, στο Λύκειο, στο Πανεπιστήμιο, στα μεταπτυχιακά, γράφετε εκθέσεις, μελέτες, και εργασίες, με απώτερο σκοπό την επίδειξη του εύρους των γνώσεων σας ώστε να αποσπάσετε την μεγαλύτερη δυνατή βαθμολογία. Ο δε δάσκαλος ή ο καθηγητής αξιολογεί τα κείμενα και τα βαθμολογεί ανάλογα επειδή αυτή είναι η δουλειά του. Αυτή η διαδικασία συγγραφής - αξιολογήσης επαναλαμβάνεται σχεδόν για μία δεκαπενταετία. Και όταν χρειαστεί να γράψετε κείμενα στο γραφείο ή στην επιχείρησή, γράφετε με τον τρόπο που εκπαιδευτήκατε τα προηγούμενα χρόνια.
Και εδώ ακριβώς είναι το παράδοξο. Εσείς γράφετε για να επιδείξετε τις γνώσεις σας ενώ οι χρήστες θέλουν να διαβάσουν αυτά που θα τους δώσουν λύσεις, αυτά που θα κάνουν καλύτερη τη ζωή τους, αυτά που οραματίζονται για το αύριο. Και όχι μόνον αυτό. Θέλουν να είναι γραμμένα σε απλό και αληθινό προσωπικό ύφος σε αντίθεση με το ύφος των κειμένων του μάρκετινγκ. Επιπροσθέτως οι πελάτες δεν είναι υποχρεωμένοι να διαβάσουν τα κείμενα σας όπως είναι υποχρεωμένος ο καθηγητής. Αν τα κείμενα δεν τους προσελκύσουν από την πρώτη πρόταση, θα συνεχίσουν την αναζήτηση σε ένα από τα χιλιάδες ηλεκτρονικά καταστήματα του ανταγωνισμού.
Θεωρούμε ότι, σε μεγάλο βαθμό, αυτή είναι η αιτία πού οι χρήστες σκανάρουν και δεν διαβάζουν τα κείμενα των ιστοσελίδων. Επομένως, για να επιτύχουμε ροή των online παραγγελιών, γράφουμε για τις ιστοσελίδες, για τις περιγραφές προϊόντων, για τα άρθρα στο blog, και για τα post στα κοινωνικά δίκτυα, λαμβάνοντας υπόψιν τις αρχές, τα σημεία αναφοράς, και το ύφος όπως τα αναπτύξαμε στην ενότητα ροή online παραγγελιών.
Το νόημα της έκφρασης "μία εικόνα, χίλιες λέξεις" είναι πλέον κανόνας στη διαφήμιση, και κατ' επέκταση στο digital marketing. Όμως ποια ακριβώς είναι η κατάλληλη εικόνα που ενσωματώνουμε στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας; Παρακάτω θα αναλύσουμε τις επιλογές με σειρά προτεραιότητας.
Φωτογράφιση
Φωτογραφίζοντας τα προϊόντα σας, τους συνεργάτες σας εν ώρα εργασίας, και τον χώρο σας, δημιουργούμε αυθεντικό και πειστικό υλικό για να ενσωματώσουμε στις ιστοσελίδες σας.
Τεχνητή νοημοσύνη
Οι φωτογραφίες πού δημιουργούμε με εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης έχουν ένα πλεονέκτημα, και για αυτό το λόγο τις κατατάσσουμε μετά την φωτογράφιση. Συντάσσοντας την κατάλληλη περιγραφή της φωτογραφίας (prompt engineering) έχουμε στα χέρια μας το επιθυμητό αποτέλεσμα. Επιπλέον έχουμε τη δυνατότητα σε ήδη υπάρχουσες φωτογραφίες να προσθαφαιρέσουμε πρόσωπα και αντικείμενα, η να αλλάξουμε το περιβάλλον.
Royalty-free φωτογραφίες
Μέχρι το 2022 οι royalty-free φωτογραφίες ήσαν η μοναδική επιλογή μετά τη φωτογράφιση. Ανάμεσα σε χιλιάδες φωτογραφίες επιλέγαμε αυτές που κάλυπταν τα κριτήριά μας. Είχαν όμως μειονεκτήματα: έδειχναν ότι είναι στημένες, και για αυτό ονομάστηκαν "φωτογραφίες ψυγείου". Αυτές τις φωτογραφίες τις αναφέρουμε περισσότερο σαν ιστορικό προηγούμενο παρά σαν καλή επιλογή.
Η καθημερική θέαση video clips στο YouTube είναι στα ίδια επίπεδα με τις αναζητήσεις στη μηχανή της Google. Οι χρήστες πλέον προτιμούν να ενημερώνονται από ένα ζωντανό video clip παρά από τα κείμενα μιας ιστοσελίδας. Ίσως η έκφραση "μία εικόνα, χίλιες λέξεις", θα έπρεπε να μετατραπεί σε "ένα video clip, 10.000 λέξεις".
Είναι αυταπόδεικτο ότι χρησιμοποιώντας σωστά τη δυναμική των video clips επικοινωνούμε τα μηνύματά σας στους πελάτες σας με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.
Τα video clip λειτουργούν αποτελεσματικά μέσα από τις ιστοσελίδες του ηλεκτρονικού καταστήματος, στο YouTube, και σε post στα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook, το Instagram, το Linkedin, και πρόσφατα το ΤικΤοκ.
Τα βίντεο podcasts είναι σειρά επεισοδίων που περιλαμβάνουν εκτεταμένες συζητήσεις, συνεντεύξεις ή αφηγήσεις. Επικεντρώνονται σε συγκεκριμένα θέματα, και απευθύνονται σε ένα συγκεκριμένο κοινό που ενδιαφέρεται για τα θέματα που συζητούνται. Αυτό το στοχευμένο περιεχόμενο οδηγεί στη δημιουργία μικρής μεν αλλά πιστής δε κοινότητας θεατών. Η χρήση τους ενδείκνυται κυρίως για προϊόντα ή υπηρεσίες που απευθύνονται σε είδικό κοινό.
Το κατάλληλο και άρτια προετοιμασμένο περιεχόμενο ενός podcast είναι σε θέση να αναβάθμιση το κείμενο μιας ιστοσελίδας ή ένα post στα κοινωνικά δίκτυα.
Η τεχνητή νοημοσύνη μας δίνει τη δυνατότητα να επεξεργαστούμε ένα αρχείο ομιλίας, ώστε το αποτέλεσμα να έχει την ποιότητα εγγραφής σε στούντιο.