Η χρήση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης μας έχει βοηθήσει τα μέγιστα να αυξήσουμε όχι μόνο την παραγωγικοτητά μας, αλλά και την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρουμε. Μέσα από αυτή την επαφή μας συνειδητοποιήσαμε ότι η παραγωγικότητα είναι η παράπλευρη επίδραση αυτής της νέας τεχνολογίας. Η κυρία επίδραση της θα είναι σε κάθε κλάδο της επιχειρηματικότητας, στην κοινωνία, και στην καθημερινότητα. Εμείς θα σας μεταφέρουμε τις σκέψεις μας μόνο για τον κλάδο μας. Για τη δημιουργία και υποστήριξη ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να παραγγείλετε σουβλάκια. Θα συνδεθείτε σε μία από τις μεγάλες εφαρμογές που λειτουργούν, θα επιλέξετε την κατηγορία σουβλάκια, και η εφαρμογή θα σας εμφανίσει τις επιχειρήσεις που λειτουργούν στην περιοχή σας. Οι επιλογές είναι αρκετές αλλά δεν τις γνωρίζετε όλες αυτές τις επιχειρήσεις που εμφανίζονται, και δεν γνωρίζετε και την ποιότητα και τις γεύσεις. Θα περιηγηθείτε στον κατάλογο πιάτων της επιχείρησης που τελικά θα επιλέξετε, θα πληρώσετε και θα περιμένετε να σας χτυπήσουν το κουδούνι. Μπορεί να είστε τυχεροί και να μείνετε ικανοποιημένοι. Μπορεί όμως αυτά που παραγγείλατε να είναι κατώτερα των προσδοκιών σας.
Ας δούμε τώρα την ίδια υπόθεση με τη χρήση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης. Συνδέεστε με την ανάλογη εφαρμογή και συμπληρώνετε το εξής απλό ερώτημα: θέλω να παραγγείλω σουβλάκια από το καλύτερο κατάστημα της περιοχής μου. Η εφαρμογή θα αναζητήσει και θα αξιολογήσει τα σχόλια και τις βαθμολογίες των χρηστών για τα καταστήματα της περιοχής, θα επιλέξει το καλύτερο, και θα σας εμφανίσει τα στοιχεία της επιχείρησης για να παραγγείλετε τηλεφωνικά ή από το ηλεκτρονικό τους κατάστημα. Και όντως η εφαρμογή θα σας έχει υποδείξει το κατάστημα με το καλύτερο σουβλάκι (έλεγξα την διαδικασία και λειτούργησε). Και εάν διαμένετε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, δεν θα χρειαστεί καν να συμπληρώσετε παραγγελία. Στο αρχικό ερώτημα θα έχετε ορίσει πόσα σουβλάκια και μπύρες θέλετε, και η εφαρμογή θα χρεώσει το ηλεκτρονικό πορτοφόλι σας και θα σας στείλει μήνυμα για την ακριβή ώρα παράδοσης.
Δεν γνωρίζω πότε θα εξοικειωθούν οι χρήστες σε αυτό το νέο τρόπο παραγγελίας, αλλά είναι σίγουρο ότι στο εγγύς μέλλον, έτσι θα παραγγέλνουμε τα πιτόγυρα.
Για να δούμε τώρα τι σημαίνει αυτό το νέο παράδειγμα για τις επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις εστίασης πληρώνουν μία όχι ευκαταφρόνητη προμήθεια στις μεγάλες εφαρμογές που τους στέλνουν τους πελάτες. Στην περίπτωση που εξετάσαμε με την τεχνητή νοημοσύνη δέχονται τις παραγγελίες κατευθείαν από τον πελάτη και δεν πληρώνουν προμήθειες.
Αλήθεια, τι πιστεύετε ότι θα επιλέξουν αυτοί οι καταστηματάρχες στο μέλλον;
Θα εξετάσουμε τώρα μία άλλη περίπτωση εκτός εστίασης. Θα υποθέσω ότι θέλουμε να αγοράσουμε ένα μικρόφωνο πέτου σαν αυτά έχουν οι τηλεπαρουσιαστές στο σακάκι τους. Επισκεπτόμαστε μία εγχώρια διαδικτυακή εφαρμογή όπως η Amazon, πληκτρολογούμε "μικρόφωνο πέτου", και εμφανίζεται ένας κατάλογος με παρεμφερή προϊόντα. Για να καταλήξουμε στην επιλογή που μας καλύπτει, θα επισκεφθούμε κάθε μία από τις σελίδες των προϊόντων για να διαβάσουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους. Και όταν εντοπίσουμε το μικροφωνάκι που θέλουμε να αγοράσουμε, θα συγκρίνουμε τις τιμές και τα μεταφορικά που χρεώνει η κάθε επιχείρηση που το διαθέτει. Όλη αυτή η διαδικασία θα χρειαστεί τουλάχιστον 30 λεπτά. Εάν ακολουθήσουμε την οδό της τεχνητής νοημοσύνης σε μία πρόταση θα περιγράψουμε τι μικρόφωνο θέλουμε και σε ένα ή δύο δευτερόλεπτα, θα έχουμε την απάντηση. Και θα είναι βέβαιον ότι επιλέξαμε τη σωστή αγορά.
Προφανώς και εδώ δεν χρειάζεται να συμπεράνουμε ότι και τα εμπορικά ηλεκτρονικά καταστήματα θα ακολουθήσουν τον δρόμο της τεχνητής νοημοσύνης.
Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η χρήση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης θα αλλάξει τον τρόπο επιχειρηματικότητας σε όλους τους κλάδους, όπως ακριβώς έκαναν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές τη δεκαετία του 90. Επίσης πιστεύουμε ότι όσοι αξιοποιήσουν έγκαιρα τα πλεονεκτήματα της τεχνητής νοημοσύνης, στο εγγύς μέλλον, θα προηγηθούν του ανταγωνισμού.