Ως είδος, οι άνθρωποι είμαστε γενετικά κωδικοποιημένοι στο DNA μας να δίνουμε έμφαση όχι μόνο στο τι πληροφορία λαμβάνουμε, αλλά και στον πληροφοριοδότη. Αυτό το χαρακτηριστικό μας έχει βοηθήσει να επιβιώσουμε στο παρελθόν, καθώς μας επιτρέπει να αξιολογούμε την αξιοπιστία των πληροφοριών και να αποφεύγουμε τους κινδύνους.
Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι νοιάζονται περισσότερο για την προέλευση της πληροφορίας παρά για την ίδια την πληροφορία. Ένας λόγος είναι ότι είμαστε προσαρμοσμένοι για να σκεφτόμαστε με όρους κοινωνικούς. Στις προϊστορικές κοινότητες, οι άνθρωποι έπρεπε να βασίζονται στις πληροφορίες που τους παρείχαν οι άλλοι για να επιβιώσουν.
Ένας άλλος λόγος είναι ότι είμαστε προγραμματισμένοι να σκεφτόμαστε με όρους κινδύνου, ώστε να τους αποφεύγουμε. Εάν δεχθούμε πληροφορίες από μια αναξιόπιστη πηγή, θα λάβουμε λανθασμένες αποφάσεις που μας εκθέτουν σε κίνδυνο.
Μία μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature το 2018 υπό τον τίτλο The Role of Trust in Information Processing, υποστηρίζει αυτό το συμπέρασμα. Η μελέτη που διεξήχθη από τους ερευνητές Vineet Bhagwat και Xiaoding Liu, έδειξε ότι οι άνθρωποι είναι πιθανότερο να πιστέψουν μια πληροφορία εάν προέρχεται από μια πηγή που εμπιστεύονται. Επίσης η μελέτη αποκάλυψε ότι οι άνθρωποι θυμούνται μια πληροφορία εάν προέρχεται από μια πηγή που εμπιστεύονται.
Αυτά τα ευρήματα έχουν σημαντικές επιπτώσεις στον τρόπο που επικοινωνούμε και λαμβάνουμε πληροφορίες. Εάν θέλουμε να πείσουμε τους ανθρώπους να μας πιστέψουν, πρέπει να τους δείξουμε ότι είμαστε αξιόπιστες πηγές πληροφοριών. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε ειλικρινείς, να παρέχουμε αποδείξεις για τις δηλώσεις μας και να είμαστε συνεπείς με τα λόγια και τις πράξεις μας.
Λόγω του γεγονότος ότι οι άνθρωποι ενδιαφέρονται περισσότερο για την προέλευση της πληροφορίας παρά για την ίδια την πληροφορία, χρησιμοποιούμε πρεσβευτές μάρκας (brand ambassadors) για την προώθηση των προϊόντων σας.
Οι πρεσβευτές μάρκας είναι οι άνθρωποι που συνδέονται με μια μάρκα και προωθούν τα προϊόντα της. Χρησιμοποιώντας πρεσβευτές μάρκας, επωφελείστε από την εμπιστοσύνη που οι άνθρωποι έχουν προς αυτούς, ώστε να προωθήσετε τα προϊόντα σας.
Επιπλέον, οι πρεσβευτές μάρκας μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας της μάρκας σας, και να δημιουργήσουν μια θετική εικόνα για αυτήν στη συνείδηση του καταναλωτή.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι η επιλογή του κατάλληλου ατόμου. Στο άρθρο Επιλογή του κατάλληλου πρεσβευτή μάρκας αναλύουμε τα κριτήρια επιλογής και τα χαρακτηριστικά του υποψηφίου. Πιστεύουμε, πάντως, ότι ο πρεσβευτής μάρκας είναι καλύτερο να είναι άτομο που εργάζεται στην επιχείρηση ή ακόμη καλύτερα ο ιδιοκτήτης. Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζετε ότι ο πρεσβευτής σας είναι εξοικειωμένος με τα προϊόντα, τις υπηρεσίες, τη λειτουργία, και τους πελάτες της επιχείρησης. Επίσης είναι διαθέσιμος όποτε απαιτηθεί η φυσική ή διαδικτυακή παρουσία του.
Εάν αναζητάτε τρόπους να αυξήσετε τις online παραγγελίες και να ενισχύσετε τη σχέση με τους πελάτες σας, τότε η χρήση πρεσβευτών μάρκας είναι απαραίτητη.